Würst und Bier

Wat is er beter dan gezellig in de zetel genieten van een goed biertje en heerlijke charcuterie? Ondertussen nemen Hendrik Dierendonck en Jef Versele je mee in een gesprek rond hun persoonlijke passies: bier en charcuterie. In samenwerking met Bockie De Repper werd het een immens smakelijke en leerrijke avond.

Client

Dierendonck

Würst und Bier
Highlights
  • Hybride event met Wim Opbrouck & Bockie De Repper

  • Interactie via chat, polls & upvote

  • Vlotte gesprekken dankzij retour bord

  • Interessante data achteraf

Hybride tasting event: dat smaakt naar meer.

Een ontspannend voorbeeld van hoe je een degelijk hybride event opzet met Streamic. De bier en charcuterie boxen werden op voorhand aan de deelnemers geleverd. Een halfuur op voorhand konden de gebruikers inloggen op de gepersonaliseerde omgeving. Allereerst kwamen deelnemers terecht op een wachtpagina en konden ze een rondleiding volgen om te zien hoe Streamic precies in elkaar zit.

Een event in teken van twee passies: bier & charcuterie. Jef en Hendrik bewijzen dat degustaties nét zo goed online kunnen.

Een ontspannend voorbeeld van hoe je een degelijk hybride event opzet met Streamic. De bier en charcuterie boxen werden op voorhand aan de deelnemers geleverd. Een halfuur op voorhand konden de gebruikers inloggen op de gepersonaliseerde omgeving. Allereerst kwamen deelnemers terecht op een wachtpagina en konden ze een rondleiding volgen om te zien hoe Streamic precies in elkaar zit.

 

Tijdens de tasting mochten de deelnemers via de q&a-sectie vragen stellen over de producten die werden gedegusteerd. De chat en de q&a werden gedurende de hele avond gemonitord door niemand minder dan Wim Opbrouck! Zo werden relevante vragen geselecteerd. Door het up-voting systeem - waarbij mensen een interessante vraag konden liken - werd het nog zo eenvoudig om de interessantste vragen eruit te pikken.  Die vragen werden vervolgens via een ‘retour bord’ aan de moderator van het gesprek bezorgd. Zo kon het gesprek voortdurend aangevuld worden met nieuwe insteken, zonder enige onderbrekingen. Streamic kan ook voor jouw event een automatisch retour bord voorzien. Dit bord biedt natuurlijk nog veel meer, zoals bijvoorbeeld het bijhouden van een scorebord gedurende de volledige sessie. 

 

Verder konden we met enkele polls de interactie aanzienlijk verhogen tijdens de tasting. Daarnaast verzamelden we interessante inzichten na afloop: de locatie van de deelnemers, kennis over de producten, het enthousiasme over een tweede editie of hun favoriete product, …

 

Würst Und Bier is een ideaal voorbeeld van hoe een digitale talkshow toch enorm interactief kan zijn. Mensen werden getriggerd om polls te beantwoorden en vragen te stellen. Dit heeft duidelijk zijn werk gedaan, gezien we opvallend veel vragen zagen binnenkomen. 

 

Wij zijn alvast enorm tevreden over de samenwerking en kunnen niet wachten op het tweede Würst und Bier event!  Met ruim 850 deelnemers was de eerste editie ongetwijfeld een groot succes.

Scroll Down